Takie zagadnienie dostały do realizacji w roku szkolnym 2025/2026 pierwszoklasiści w ramach hasła roku. Realizacja takiego przedsięwzięcia daje pierwszakom wiele walorów:
- rozwój fizyczny i zdrowotny
Dzieci doświadczają ruchu w naturalny, niewymuszony sposób — jako zabawy, a nie „ćwiczeń”.Regularna aktywność w różnych warunkach (zima, wiosna, lato, jesień) wzmacnia odporność i uczy dbania o zdrowie. Natomiast różnorodne formy ruchu rozwijają motorykę dużą, koordynację, równowagę i świadomość ciała.
- kontakt z naturą przez cały rok
Aktywnościw różnych porach roku pokazują dzieciom, że ruch jest możliwy zawsze — niezależnie od pogody.Uczniowie uczą się obserwować zmiany w przyrodzie i dostrzegać jej piękno.Buduje się w nich nawyk spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- walory edukacyjne
Dokumentowanie aktywności zdjęciami niewątpliwie pozwala dzieciom widzieć własny rozwój w czasie.Możemyje również wykorzystać do rozmów o zdrowiu, pogodzie, bezpieczeństwie, odpowiednim ubiorze.
- walory społeczne i emocjonalne
Wspólne zabawy ruchowe wzmacniają relacje w klasie i uczą współpracy.Dzieci doświadczają radości z bycia razem i z osiągania małych sukcesów. Natomiast wspólne zdjęcia budują poczucie przynależności i dumy — „to nasza klasa, to my”.
- kształtowanie nawyków i postaw
Dzieci uczą się, że ruch to nie obowiązek, lecz przyjemność.Hasło „zdrowie to wygrana” staje się realnym doświadczeniem, a nie tylko słowami. A my budujemy fundament pod zdrowy styl życia na przyszłość.
Przedstawiamy fotorelację z aktywności ruchowej jesieniąuczniów z klasy 1 B.